ACTES

 

ACTA DE LA REUNIÓ PLATAFORMA PIRINEUS PER L’EDUCACIÓ del dia 14 d’octubre

Assisteixen: Josep Mazarico de Isona, Montse Castells Ampa Raiers, Dolors de llar d’infants Minairons, Amanda mare de vAlldeflors, Laura mare de Valldeflors, Anna profe llar infants Minairons i mare Valldeflors, Maria dels Serveis Educatius, Lena Ampa Minairons, Assumpta Ampa Pobla de Segur, Carme profe Pobla de Segur, disculpes si he oblidat algú

  • 1) Valoració del començament de curs

raiers: ampliació acabada, els barracons marxaran, p3,4,5 acabat, menjador i sala esports acabada, ara estan les reformes en marxa, estan treballant 4 persones, curs que ve hauria d’estar acabat , treballaran tot el curs a raiers1 (l’edeifici vell), els alumnes de 4t estan a dins suportant el soroll. L’Ampa hi està molt a sobre i sembla que no paren i que la cosa va lenta però avançant.

Escola Aeso (Isona): hi ha el mateix professorat que l’any passat i des del primer dia. Dol veure les campanyes mediàtiques de les beques, les beques venen del departament, no del consell comarcal, i en realitat es perden beques (any passat per ser del municipi que paguen transport i menys de la meitat del menjador) sembla que han augmentat la quantitat de beca que rep la gent que la rep però és molt difícil entrar en les condicions de tenir beca . Administrativament envien personal a miquetes (terços, mitges,…)

Amanda, Laura , Anna: com a mares de Valldeflors a les reunions han dit que no afecta les noves normatives aquest curs, lo de naturals i socials ja es feia així..

Assumpta: ampa ies pobla: mai arriba res per correu electrònic on es recordi quan es comença, horari, … hi ha molta desinformació, mai arriba cap notificació. El darrer dia de curs diuen quin dia començaran les classes, però fa 2 cursos no van dir res. Costa molt que es conegui el professorat, des de l’Ampa es va demanar que anessin el professorat a la reunió de principi de curs, i no han anat. A IES de Tremp tampoc hi van. Poc interès de les famílies, el professorat va per la seva banda i la direcció per una altra…. Als consells escolar no venen els alumnes darrerament, i no es fan gaires consells escolars. Sembla que la direcció no ha d’escoltar al consell escolar. No s’hi parla de la meitat de coses que passen al centre. El curs passat es feien desdoblaments per nivells i aquest curs no… aleshores hi ha un desgavell… Estem recollint els fruits de 10 anys de que les famílies han donat molt valor a coses consumistes i no a l’educació.

Llar infants minarions de Tremp: primer ens situa històricament en la seva situació. Hi ha un col·lectiu d’escoles bressol privades que van sortir fa més de 30 anys perquè no hi havia oferta fins a 4 anys. Eren iniciativa de grups de famílies, mestres, cooperatives, associacions. Així va sorgir la llar d’infants minairons de Tremp. Després a la pública comencen als 3 anys enlloc de 4. Quan arriba la crisi la genenralitat talla subvencions als ajuntaments . El departament treu una linia de diners per a centres educatius, durant 30 anys han anat pagant, de vegades tard però acabaven pagant. Però l’any passat no va sortir i a pasqua la coordinadora va preguntar i avui encara no saben si sortirà lo del curs passat. Las famílies paguen quota com si hi haguès subvenció. Aquest setembre no sabem si treuran la subvenció pel curs present i el passat o no. En les llars d’infants municipals ho ha assumit la diputació, i en llars com els Minairons diu el departament d’ensenyament que hi ha voluntat política però no saben com fer-ho. Contesten que com que hi ha més beques de menjador no hi ha diners, i que la prioritat és secundària. La llar d’infants de titularitat municipal de Tremp és de gestió privada, se li dona uns diners i se li posa unes normes, però la gestió és privada, i gran part de la demanda pública l’absorveixen als minarions… queda mancada l’oferta pública. També hi ha la privada (concertada, monges). La condició de la subvenció per a llars d’infants de la Generalitat és que no es faci negoci, que sigui un servei educatiu, i que la gestió estigui feta per una cooperativa o associació sense ànim de lucre. Això ho han aprofitat les concertades que van fer fundacions per acollir-se aqui, i totes les concertades tenen també concessions, reben diners per la primera etapa. Aquí les monges l’any passat no van tenir subvencions i no van lluitar, però han pujat quotes. Estan continuant lluitant amb l’esperança de que cumpleixin el compromís de l’administració i acabin cobrant lo del curs passat. Hem parlat amb síndic, diputació, consell, ajuntament,… El síndic demana explicacions a l’administracio i des del maig no han rebut contestació de la Generalitat. Han enviat cartes, correus… als grups parlamentaris. Només ha contestat esquerra dient que “ho vetllen”. Avui ha trucat el president del consell comarcal diu que estan parlant amb la diputació i ho estan seguint però no saben d’on treure els diners. A les escoles bressol públiques també passa el mateix. A Pobla també han augmentat quotes, però tenen un deute pendent signat de la Generalitat, per tant saben que un dia o altre ho cobraran, però minairons no sap si cobraran o no, no tenen el deute signat. Hi ha un reunió el dia 29 d’octubre per totes les llars d’infants que estan en les mateixa situació. La coordinadora de llars d’infants van fer cassolades a BNA, han vist la consellera, reunió amb el director general, recollit signatures, hi ha pancarta a la nostra llar…. El fons és que els polítics no es creuen que és important l’etapa 0-3 , que no és educativa, que només és per “aparcar ” la canalla…. L’ajuntament no té voluntat, diu que ja en té una de llar d’infants, que ensenyament dedica molts diners a escola municipal de música, la darrera vegada demanaven assessoria per veure què poden fer… i van dir que parlarien amb el grup parlamentari i ja dirien alguna cosa i no han dit res.

Aquest curs estan anant més gent a les monges…

  • Serveis Educatius: reducció de personal, tenim mig administratiu menys. Hi ha tres projectes en marxa, 2 per secundària i 1 per primària i secundària.

2) Reflexions diverses:

– al passar de primària a secundària es dona molta autonomia a l’alumnat… i amb 12 anys potser no hi estan preparats?

  • hi ha molta dinàmica de explicar, exercicis, deure, examen…, com abans!

  • Als instituts han arribat alumnat de 12 anys però els instituts no s’han modificat la manera de fer

  • l’eso ha estat mal rebuda, imposada amb mal criteri

  • a Tremp hi ha gent que porta gent a les monges per no portar la canalla a l’institut amb 12 anys… i a les monges estan fins als 16

  • abans anar a la universitat era un prestigi, ara no tens garantia i no tens motivació, no es veu el sentit a seguir-se formant…

  • a secundària no hi ha gaire formaicó entre el professorat en el camp de pedagogia, a primària n’hi ha més.

  • En instituts: Si hi hagués més sensació de centre es podria col·laborar entre les famílies, la gent disfrutaria d’aquesta etapa, en canvi la gent està contenta de marxar de l’institut!!! és una pena!!! hauria de ser una etapa maca.. però no es viu així..

  • costa molt muntar una ampa en totes les etapes educatives

  • hi ha gent que no pot assistir a les reunions de la plataforma o de les ampes (murmuris relatius a les escales de valors…)

  • una mare de Valldeflors comenta que : les famílies tenim confiança en el professorat i a la reunió de mig curs ja m’assabento de com funciona..

  • No es fan sortides escolars (excursions).
  • amb la nova llei d’autonomia de centre hi ha encara menys participació del professorat

  • els objectius són diferents entre professorat, alumnat i famílies

  • para professora de IES: jo no estic preparada per canalla de 12 anys… Si que ens preocupem del benestar de l’alumant. El professorat va cadascú per la seva banda. Només funciona el control de papers, no de la realitat de les classes….

  1. reunió que va tenir el MAzarico amb defensor del poble:
  2. el Juliol va venir el síndic de greuges a Tremp. Com portem 2 campanyes de recollida de signatures contra les retallades i una de “on anem ensenyament” i les hem entregat al president de l’Alt Pirineu i Aran (Sr. Alins) i també enviat a la Rigau… però no hi ha hagut resposta. El defensor ja ha contestat que ha cercat informació i “está en ello”… i “tan bon punt em comuniquin us ho faré saber…”

  3. Amanda proposa escriure una carta per demanar als centres educatius de fer xerrades sobre la situació de l’ensenyament. Ens l’enviarà per correu per revisar-la. Quan algun centre demani, buscarem conferenciants. Ens enviem per correu electrònic la carta per a comentar-la .
  1. ILP (Iniciativa Legislativa Popular) ilpeducacio.cat per una educació de qualitat. Mireu en el seu blog el seu ideari.
  2. Ja ha començat la recollida de signatures, hi ha 120 dies hàbils des del 13-10-14 i s’han de recollir 50.000 signatures. Demanarem que ens vinguin a fer una xerrada i recollirem signatures. Proposem la xerrada pel dissabte 15 de novembre a les 17 h a l’ies de tremp, però encara s’ha de confirmar la disponibilitat de local i ponent. Oferirem servei de “pallassa-globoflèxia” perquè puguin venir gent amb canalla. Farem recollida de signatures en diversos actes (fira de Salàs, el dia de pastissos de la marató de l’associació de dones de Tremp,…) . (Carme busca ponent, Lena fa la llauna de “posa la voluntat” per la pallassa, Dolors fa el cartell, Laura i Helena els posen a Tremp, Carme a Pobla i Sort).

5) festa de la solidaritat a Lleida el 22 de novembre: proposem fer allà una trobada lleidatana de plataformes . Convidem a tothom a anar-hi.

  • 6) propera reunió: dilluns 15 de desembre a les 17’30 h a l’escola Valldeflors (Josep Mazarico parla amb gent del Valldeflors per demanar sala)

ACTA DE LA REUNIÓ DE LA PLATAFORMA PIRINEUSXEDUCACIÓ DEL DIA 15/12/2014

Hi assisteixen: Helena Nieto (Ampa Valldeflors), Anna Ariza (llar d’infants Minairons), Josep Manel Fontdevila (IES Tremp), Dolors Maneu (llar d’infants Minairons), Mercè Serrat (Escola Montsent de Pallars, Rialp), Elena Alcover (Ampa Valldeflors), Laura Egea (mare Valldeflors), Amanda Egea (mare Valldeflors), Josep Mazarico (Escola Aeso), Carme Schouten (IES La Pobla de Segur)

Sobre la recollida de signatures de la ILP per l’educació (com diu al seu blog http://www.ilpeducacio.cat/ , “perquè un altre món sigui possible, una altra educació és necessària” : no s’han acabat d’omplir totes les fulles. Ens posem “les piles” i les acabem d’omplir. Se li han de fer arribar a la Dolors (Minairons) com a màxim el 8/1/2015, i el Josep Miñambres es posarà en contacte amb ella per fer-ho arribar al Parlament abans del 13 de gener, data en que s’han de presentar.
Constatem que si totes les comarques recollissin tantes signatures com nosaltres (en proporció al nombre d’habitants) s’aconseguirien sobrerament les 50.000 signatures necessàries. Recordem alguns dels punts de recollida de signatures: a Tremp botiga de productes ecològics ; a Pobla trucar al 973680954; a Sort botiga “Les Orenetes”. Si no heu signat encara teniu temps fins abans del 8 de gener!!!

Sobre el Síndic de Greuges: es comenta que, en relació amb la queixa realitzada el mes juliol al Síndic de Greuges sobre l’absència de resposta de les administracions davant les demandes que hem anat presentant, el síndic respon: “atès que no hem rebut del Departament d’Ensenyament la documentació requerida, hem reiterat la nostra sol·licitud , tot recordant-li el deure de facilitar-la”. Esperem que la Consellera es digni a contestar-nos.

Sobre el funcionament dels Consells Escolars: donat que els Consells Escolars han passat a ser merament consultius, volem revertir aquesta situació i per això hem escrit la carta “COMPROMÍS DIRECCIÓ CENTRES EDUCATIUS” que hi ha en el document adjunt i que volem fer arribar als centres educatius. Us animem a llegir-la i a vetllar perquè en el vostre centre s’adoptin aquesta mesura. Per a fer-la arribar als diversos centres ens dividim la feina:
– Esterri, Zer Pallars Jussà, Escola Música Rialp: Mercè Serrat
-Sort, Pobla de Segur, Pont de Suert, Fapac, Marea groga, Ustec: CArme Schouten
– IES Tremp: Josep MAnel Fontdevila
– Escola Valldeflors: Elena Alcover
– Monges de Tremp: Josep MAzarico
– Escola Música Tremp: Amanda Egea
Propera reunió: dilluns 2 de març a les 17’30 h a l’Escola Valldeflors de Tremp (per a possibles canvis, mireu la part superior dreta del nostre blog: pirineusxeducacio.wordpress.com )

ACTA REUNIÓ PLATAFORMA PIRINEUS PER L’EDUCACIÓ 2/3/2015

SOBRE EL VALOR DEL QUE ES DIGUI ALS CONSELLS ESCOLARS
Fa dies que vam redactar una proposta de model perquè els directors/es decidissin que els Consells Escolars continuen sent decisius i no només consultius. Ja tenim algunes respostes:
Escola Aeso – ZER Pallars Jussà (Consell Escolar dia 12/12/2014) :
“ El director planteja que s’acordi: la no aplicació de les normatives que la LEC i la LOMCE volen donar als Consells Escolars per a convertir-los en simples òrgans consultius, si no que sigui el màxim òrgan de direcció de l’Escola com a representant de tota la Comunitat Educativa. Quedant aprovat per unanimitat.”
Escola Àngel Serafí Casanoves , Sort (Consell Escolar dia 9/12/2015):
“El director, Josep Queró, informa als membres del Consell Escolar l’entrada en vigor de la LOMCE segons la qual el Consell Escolar es converteix en òrgan consultiu. En el nostre centre, però, es continuarà comptant amb el Consell Escolar de la mateixa manera com s’ha fet fins ara”
IES Hug Roger III, Sort :
“L’Equip Directiu de l’INS Hug Roger III manifesta que es continuen realitzant reunions del Consell Escolar on estan representats membres del professorat, de l’alumnat, del Personal d’Administració i Serveis, de mares i pares d’alumnes, de l’Ajuntament de Sort i de l’Equip Directiu, com s’havia fet fins ara”

Animem a la resta de centres a fer declaracions semblants o simplement signar el document redactat per la plataforma (penjat al nostre blog). Demanem que ens feu arribar els acords per a publicitar-los. Per una democràcia als nostres centres educatius.

SOBRE EL QUE ESTEM TRACTANT AMB EL SÍNDIC DE GREUGES:
Ja fa dies que ens vam adreçar al Síndic de Greuges en no tenir cap resposta a les demandes presentades el 2012 i 2013 al Delegat de l’Alt Pirineu i Aran (recollida de signatures contra les retallades, estudi de com estan els nostres centres educatius,…).
El Delegat de l’Alt Pirineu i Aran ha contestat que sí que va enviar les signatures a la Consellera Irene Rigau i que està fent moltes coses per l’ensenyament a les nostres comarques.
A proposta del Síndic de Greuges, tornem a engegar una campanya per a conèixer l’estat dels nostres centres (obres, beques de llibres i menjador, si els transportistes cobren puntualment, substitucions i baixes mèdiques…). Carme ha de redactar les preguntes (les mateixes que vam fer fa uns anys).

SOBRE CONCURS PROPOSAT PER L’EXÈRCIT

Ja fa 53 edicions!!! que “el Ejército Español” proposa un concurs de dibuix, maquetes,…. per a escolars d’Espanya amb mooolts diners de premis (43500 € en total). Tots els centres ho reben i en alguns es comenta i es desestima la idea, en altres passa de direcció als/les professores afectades i a criteri seu ho fan passar o ho desestimen, o altres com Institut de Tremp ho han penjat a la cartellera del passadís.
El Josep Manel farà una carta per enviar-la al Síndic de Greuges i Ensenyament (crec) demanant que no s’enviïn més aquesta mena de cartes , i que es doni instruccions als centres de que en cas de rebre-les se les desestimi. Paral·lelament també escriurà a l’IES de Tremp demanant que es tregui la carta.

SOBRE ELS ESTADIS DOCENTS
Es comenta que és molt lleig que els estadis docents no es cobrin automàticament i que s’hagi de demanar. Sembla que sigui per veure quanta gent s’oblida i quants diners s’estalvien.

SOBRE LA CLASSIFICACIÓ DE CENTRES
Es veu que ara el Departament d’Ensenyament classifica els centres en 4(molt bons), 3 (bons), 2 (normals) i 1 (dolents). Si el teu centre és “dolent”, el professorat no cobrarà sexenis. Sembla que aquesta classificació ja està feta, com a mínim per a alguns centres.

PROPERA REUNIÓ
Quedem el dilluns 27 d’abril a les 17’30 a l’escola Valldeflors de Tremp.

ACTA REUNIÓ PIRINEUS PER L’EDUCACIÓ DEL 8 JUNY 2015

Assistents: Carme (INS Pobla), Anna (Minairons), Josep Manel (INS Tremp), Josep Mazarico (AESO Isona), Dolors (Minairons), Merche (Matxicots), Mercè (Montsent de Pallars).

TEMA TTIP: s’ha fet una xerrada a Pobla de Segur, i ara es farà a :

  • Tremp, el dijous 11 a 20 h a Centre Cívic Tarraquet

  • Sort, el dijous 18 a 20 h a Sala de Plens de l’Ajuntament

Es convidarà a la gent dels ajuntaments a assistir-hi (Mercè: Rialp , Carme: Sort i Castell de Mur, Anna Ariza: Talarn, Mazarico: Isona, Tremp i Llimiana ja estan fets)

TEMA: MILITARS A LES ESCOLES

  • Carme comenta que en la Fira de la Ciència que hi va haver a Lleida hi havia una “parada” dels militars . Ja es va queixar per correu electrònic.

  • Josep Manel comenta que li dirà a la secretària de la Consellera Irene Rigau que sí que hi ha constància que l’alumnat de 3r de primària del Valldeflors van anar a visitar l’acadèmia de suboficials de Talarn, i que a l’INS de Tremp es va penjar la propaganda del premi de dibuix convocat per l’exèrcit, perquè en tinguin constància i actuïn en conseqüència

TEMA: ENQUESTA DE LA SITUACIÓ DE CENTRES

Està fet el recull, la Dolors afegirà el de la llar municipal Minairons i s’enviarà:

  1. Per correu electrònic a tots els centres quan la dolors m’envii lo seu ho envia Carme

  2. Al delegat alt pirineu en paper ho porta Dolors

  3. Al síndic per correu electrònic ho envia CArme

TEMA: PROVES DE DIAGNÒSTIC

Aquest curs ja s’han realitzat proves de compteències bàsiques a 3r i 6è de primària. En algunes escoles no es van portar la canalla a l’escola aquell dia. En altres les famílies van enviar un paper dient que no volien que enviessin el resultat. En altres ningú es va assabentar de res.

ES comenta que aquestes proves fan que l’alumnat sigui més competititiu (ratificat per estudi de la Universitat de Barcelona)

Aquestes proves ja es feien però no eren vinculants (A 3r eso fa temps que es fan ;

A 4t eso fa 3 anys que es fan).

Cada vegada s’avancen més les edats… fer-ho a 3r de primària és una bestiesa!

I sobre tot si els paràmetres comencen a parametrar tipologies. No cal ser un estàndard.

En aquestes proves no es valora la música, art, comportament, com s’acull a la gent, com es tracta…

Pel curs que ve:

extret de http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/EducacioIntranet/Inici/PortalCentres/pcGestioAcademica/Detall?p_proc=47161

Fer aquestes proves és que s’està aplicant la llei Wert (Lomce). El curs que ve s’aplica lomce de 1r a 6è. Aquest curs el 3r trimestre de 14-15 s’han hagut de posar les notes numèriques a 1,3,5 de primària. El curs que ve a tots de primaria. De secundaria a 1r i 3r eso i 1r batxillerat sembla que s’aplicarà nou decret, però de fet oficialment de la Generalitat només han dit les hores de classe setmanals, però no el temari (que sí que està en castellà en el BOE -llei Wert-, però no en català… potser peruqè no s’han resolt els recursos???)

Les proves de Catalunya fins ara eren competencials (habilitats, però només les escrites) però ara també seran de coneixements (conceptes)

PROPERA REUNIÓ:

  1. 28 de setembre a escola bressol els menairons 17’30 h dilluns

  2. Treballarem un document informant a la gent des del principi de curs que hi haurà les proves d’avaluació diagnòstica per si es vol fer alguna acció, poder-la preparar amb temps

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s